Учні з Житомирської області взяли участь у Школі культурної дипломатії

Для трьох учениць із закладів освіти Житомирської області нещодавно надійшли запрошення щодо участі в незвичній школі – школі культурної дипломатії: «Шляхами Леся Курбаса. Київ».

Школу організував Національний центр «Мала академія наук України» у столиці. У ній навчалося з 4 до 8 квітня ц.р., за даними організатора, 27 учнів 8–11 класів із 12 областей України.

Кандидатка філософських наук, координаторка школи Юлія Кравченко в коментарі для сайту Малої академії наук України пояснила, чому школа присвячена митцю Лесю Курбасу й для чого:

«Ми показуємо, що ці імена й теми живі для нас і потрібні, щоб розуміти, що сьогодні відбувається і хто ми є. Ми показуємо, що і як можна досліджувати та відкривати. Багато говоримо про Розстріляне відродження, українських митців світового рівня з трагічною долею, як у Курбаса, який дорого заплатив, щоб розвинути щасливу, процвітаючу Україну».

/Files/images/2019/111/’ҐвҐа1ўбмЄ Ћ’ѓ „¦г« Єп­ Љ (8).jpg

Весняна школа культурної дипломатії «Шляхами Леся Курбаса. Київ» минула, але викликала в учасниць гарні враження на довгий час.

/Files/images/2019/111/т¬1«мзЁ­бмЄЁ© Ѓ„’ (1).jpg

Вдалося стати учасницею школи учениці 8 класу Тетерівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Каріні Джулакян. Якою була програма школи, розповіла Алла Ольшанська, методистка відділу освіти Тетерівської ОТГ, педагог:

«Діти відвідали виставку «Авангард: у пошуках четвертого виміру» в центрі сучасного мистецтва М17, простір Барабуки в Мистецькому арсеналі, переглянули виставу в театрі імені Івана Франка, зустрічались із директором театру Олександром Богомазовим, лідером гурту «Хорея Козацька» Тарасом Компаніченком, відвідали музей театрального та кіномистецтва, прослухали лекції театрального критика Олени Мігашко, Ірини Родіонової, актриси Галини Стефанової, літературознавиці Елеонори Соловей. Окрім того, учні вчилися працювати у групах, створювати проекти, ставити запитання тощо. Дуже приємно, що завдяки проекту МАН «Школа культурної дипломатії «Шляхами Леся Курбаса. Київ» та організаторки Юлії Кравченко Тетерівська школа змогла долучитися до навчання. Дякую організаторам школи за креативні освітні можливості для підлітків України».

/Files/images/2019/111/’ҐвҐа1ўбмЄ Ћ’ѓ „¦г« Єп­ Љ. 1 Ђ«« Ћ«ми ­бмЄ (4).jpg

Ольга Мирончук, учениця 9-А класу Ємільчинської гімназії, учасниця школи, прокоментувала подію так:

«Школу з культурної дипломатії «Шляхами Леся Курбаса. Київ» можна впевнено віднести до найяскравіших подій, що сталися в моєму житті. Коли я їхала туди, то навіть не уявляла, що це може бути. Але за п’ять днів, які мені пощастило там провести, я отримала чимало позитивних емоцій. По-перше, приємно здивувала атмосфера: дружня та гармонійна. Я почувала себе впевнено. По-друге, лекції. Це не були звичайні дисципліновані лекції. Це були уроки, під час яких ми мали змогу висловити свою думку та почути точку зору інших. Для себе з цієї школи я взяла багато. Нові знання про епоху Розстріляного відродження. Зустріла нових друзів, які мають схожі інтереси. Це були п’ять днів, наповнені тисячами позитивних емоцій! Радо буду брати участь у схожих заходах і надалі!»

/Files/images/2019/111/’ҐвҐа1ўбмЄ Ћ’ѓ „¦г« Єп­ Љ (7).jpg

А це відгук учениці 10 класу Великоцвілянської ЗОШ І–ІІІ ступенів Ємільчинської районної ради Вікторії Малахової:

«У школі культурної дипломатії мені все сподобалося. Зі мною навчались талановиті діти. Я дізналась багато нового, закріпила знання про Розстріляне відродження. Дізналася більше про Леся Курбаса та його діяльність, про його захоплення, багато нового про кінорежисуру в цілому… Юлія Кравченко також докладала багато своїх зусиль, щоб нам було цікаво. Захопливі були й екскурсії Києвом. Загалом, школа мені сподобалась».

/Files/images/2019/111/т¬1«мзЁ­бмЄЁ© Ѓ„’ ‚1Єв®а1п Њ « е®ў .png

Наталія Шмарко, керівниця театральної студії «Фігаро» Ємільчинського Будинку дитячої творчості й керівниця делегації, визначила значення такої незвичайної школи для учнів:

«Школа культурної дипломатії – це саме той проект, який спрямований на всебічний розвиток дитини. Адже, окрім теоретичної бази, учні мали можливість закріпити свої знання на практиці, відвідуючи виставки, театри, мистецькі центри, музеї тощо. Важливо, що лектори школи – професіонали своєї справи! Найбільше враження у мене викликав візит до одного з театрів, саме там я відчула «курбасівську» атмосферу. Важливо такі проекти, як школа культурної дипломатії, проводити частіше, або в кожній області окремо, щоб зацікавити ще більшу кількість дітей. Сьогодні культурний розвиток дитини залежить саме від нас! Якщо з дитинства прищепити дітям любов до української культури, то з часом у нас буде міцне прогресивне суспільство».

/Files/images/2019/111/т¬1«мзЁ­бмЄЁ© Ѓ„’ (2).png

Кiлькiсть переглядiв: 400

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Дата останньої зміни 27 Квітня 2021

Фотогалерея